Hemlängtan..

        2009-06-09| 15:12:25

Det är nästan så jag har fysiskt ont.. Jag saknar mina vänner hemma i värmland.. Jag saknar luften, mitt gamla hus, min familj, mina katter, jag saknar HANNA och LINNEA mest av allt i hela världen! Jag saknar Karlskoga-häng, det är helt sjukt, när jag flyttade till stockholm för 9 månader sen så sa jag att jag absolut inte skulle sakna Karlskoga men tänk vad gör jag nu... Don´t get me wrong.. Jag älskar Stockholm mer än något, jag trivs absolut här och jag skulle sakna Stockholm och mina vänner här minst lika mycket om jag flyttade hem igen! Jag gör det jag vill göra, följer min dröm och det skulle jag aldrig kunna göra i karlskoga.. Men det suger att man inte bara kan få ha alla människor man älskar i samma stad, ett stenkast bort.. Jag vill kunna gå över till Linnea och bara sitta i hennes soffa och snacka skit när jag får långtråkigt, ta en 5 min promenad ner till stranden, filosofera med min Hanna i våra föräldrars trygga hus, åka till bageriet och äta en blåbärsbulle eller glassbulle och träffa tessan eller goa Ulla, gå ut en kväll och känna mer eller mindre alla man träffar, bakishänga med mina flickor och äta en kanadaspecial! Det vill jag kunna göra, NU helst.. Men det är lungt, jag är bara lite ner just nu, dels pga detta sämsta väder vi har och dels pga jag just nu är inne i vad som känns som en transportsträcka.. Jag gör det jag måste göra för att komma någonstans men jag har inte riktigt kommit in i det så pass mycket att jag kan njuta av det fullt ut än.. Sen är jag ledig i 2 dagar nu och så fort jag får lite långtråkigt klättrar jag på väggarna och min hjärna springer iväg till ställen den absolut inte ska till.. Jag får åka in till stan och gör nåt kul istället..Då blir allt bättre! Dessutom börjar rean på torsdag vilket innebär full rulle på jobbet i över en vecka och sen åker jag hem till värmland för att fira midsommar och efter det är det förhoppningsvis fint väder så man kan njuta av sommaren och slipper sitta inne och tråka.. Föresten kommer jag jobba mer i höst än vad jag räknat med vilket innebär att jag inte behöver röra mina sparpengar nästa termin vilket innebär att jag har pengar till att back-packa MINST 3 månader!!!! Wiee, så vilka ska med? De blir thailand, bali, kambodja och nya zeeland iallafall:D Ring mig så bokar vi:)

 Jag o Hanna på Fiji


Kommentarer
Postat av: Linnéa

saknar dig oxå!! tur att de e midsommar snart! då måste vi styra upp nått :) ja är skitsugen på o hänga med men har nog inte råd tyvärr.. :( pusss

2009-06-09 @ 17:11:53
Postat av: åsa

jag vet hur det känns!

2009-06-09 @ 20:31:29
URL: http://smultronkatt.blogg.se/
Postat av: Sara

Men jo, spara pengar det är ju ett halvår kvar, du kan, du kan, du kan! iallafall en månad eller 2?:) snart syns vi darling, längtar ihjäl mig PUSSS

2009-06-12 @ 12:28:31
URL: http://laala.blogg.se/
Postat av: Linnéa

ja får satsa på o spara så mkt som möjligt.. men håller ju på med mc kortet oxå.. o så gäller de ju att de går me jobbet.. uj uj mkt krångel :S men om ja siktar på 3-4 månader så kanske ja klarar 1 ;) ja de gör vi inte långt kvar alls :D miss you too!! puuusss

2009-06-13 @ 10:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback