Nya tankar, nya mål..

        2009-01-06| 23:37:14
Jag har kommit på ett nytt löfte som jag måste försöka hålla och det är att jag måste tagga ner, nåt så jävla otroligt!! Jag måste lära mig att allt kan och framförallt MÅSTE inte vara perfekt hela tiden! Jag kan inte göra allting jag vill göra i mitt liv precis nu, en sak i taget och chilla ner för f-n.. Jag har en tendens att stressa upp mig själv och ta på mig alldeles för mycket saker samtidigt vilket slutar i att jag blir utarbetad eller får livs-ångest när jag inser att jag faktiskt inte hinner med allting...:( Jag måste lära mig att säga NEJ och sluta sätta sådan press på mig själv.. Som nu ex: jag har gått omkring och mått dåligt och stressat över att jag inte har sökt butiksjobb vilket är vad jag behöver göra för att komma in på skolan.. Men istället har jag nu bestämmt mig för att vänta med det.. Varför? Joo för att jag ska börja plugga på tillskärarakademin om en månad och jag vill verkligen fokusera helhjärtat på det och det kommer gå galant samtidigt som jag har jobbet på shell men kanske inte lika galant om jag får ett nytt jobb där jag med högsta sannolikthet behöver jobba kvällar och helger.. Jag trivs jätte bra på mitt jobb och tänker därför stanna kvar tills jag är klar på tillskärarakademin och sen söka mig vidare, och förmodligen kommer jag inte söka Ky till hösten utan kommer istället jobba ihop pengar till resan med X, för en sak vet jag som jag verkligen verkligen vill göra och det är den resan!! När i mitt liv är det jag är lycklig? Joo när jag reser, när jag är med underbara människor, när jag är kär och när jag får värme och äventyr och det är precis allt detta den resan kommer ge mig så nu satsar jag på den i första hand, skolan får vänta, den finns kvar, för nu ska jag satsa på mig själv, ingen mer ångest och stress. Huvudsaken är att jag mår bra det är viktigast för annars kommer skolan ändå inte gå bra..


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack snälla för tipset och pepptalket, allt stöd behöver jag :)

Kram

2009-01-07 @ 07:33:34
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback